4 rodzaje pozycjonowania, o których musisz wiedzieć

Posted on

Zastanawiasz się nad zamówieniem usługi pozycjonowania? Bardzo ważne jest, abyś wcześniej poznał różne rodzaje i metody świadczenia tej usługi. Wbrew pozorom różnią się one bowiem od siebie w dość znaczący sposób i nie każda z nich będzie równie skuteczna w przypadku Twojej firmy. Postaramy się dziś przybliżyć Ci najważniejsze rodzaje pozycjonowania, abyś mógł podjąć w pełni świadomą decyzję.

Pozycjonowanie standardowe

Pozycjonowanie standardowe swoją nazwę zawdzięcza między innymi, jak się można domyślić, popularności. Nadal jest to bowiem usługa wybierana przez bardzo dużą liczbę właścicieli stron internetowych i sklepów online. Na czym polega takie pozycjonowanie Poznań?

Otóż polega ono na promowaniu witryny internetowej w oparciu o kilka dokładnie wybranych, najpopularniejszych fraz kluczowych. Nacisk kładziony jest na frazy, które generują największy ruch organiczny w całej swojej kategorii. Ponadto wymagane jest stworzenie odpowiednio dobrego linkowania wewnętrznego i zewnętrznego, oraz przygotowanie odpowiednich, przyciągających uwagę botów i algorytmów tekstów SEO. Konieczna jest także kompleksowa analiza SEO pozycjonowanej witryny, oraz przygotowanie i optymalizacja witryny mobilnej.

Lokalne pozycjonowanie Poznań to z kolei usługa przeznaczona przede wszystkim dla mniejszych, regionalnych firm, świadczących swoje usługi dla mieszkańców niewielkiego terenu

Usługa ta pozwala promować witrynę www pod najpopularniejszymi z możliwych słów kluczowych i cechuje się bardzo dużym zasięgiem. Często nazywa się ją pozycjonowaniem globalnym, ponieważ ma ona działać na bardzo dużym obszarze – najczęściej całego kraju i pomóc zbudować szeroko rozpoznawalną markę (więcej).

Pozycjonowanie lokalne

Lokalne pozycjonowanie Poznań to z kolei usługa przeznaczona przede wszystkim dla mniejszych, regionalnych firm, świadczących swoje usługi dla mieszkańców niewielkiego terenu.

Jak nietrudno się domyśleć, celem takiego pozycjonowania jest zainteresowanie przede wszystkim klientów mieszkającym na tymże terenie, lub też odwiedzających go turystów. Usługa ta sprawia, że o ile witryna danej firmy widoczna jest pod rozważnie i dokładnie wybranymi frazami w ramach danej kategorii, zasięg jej działania jest mocno ograniczony. Oznacza to, że pozycjonowana witryna WWW pojawi się na wysokiej pozycji w rankingu wyszukiwania tylko wtedy, gdy zapytanie pochodzi z wcześniej ustalonego regionu. Będzie ona nadal słabo widoczna pod globalnymi hasłami, dlatego wybierana jest głównie przez te firmy, które nie potrzebują pozycjonowania globalnego – salony fryzjerskie, gabinety lekarskie, sklepy stacjonarne itd.

Pozycjonowanie standardowe swoją nazwę zawdzięcza między innymi, jak się można domyślić, popularnośc

Pozycjonowanie szerokie

Szerokie pozycjonowanie Poznań zyskuje sobie w ostatnich latach coraz więcej zwolenników. W przeciwieństwie do klasycznego pozycjonowania standardowego, w tym przypadku witrynę pozycjonuje się nie w oparciu o kilka, czy kilkanaście starannie wybranych słów kluczowych, lecz jak największą ich ilość.

Pozycjonowanie szerokie warto wykonać przede wszystkim wtedy, gdy pozycjonowanie standardowe jest zbyt trudne. W sytuacji, gdy czołówka pozycji w wynikach wyszukiwania jest mocno obsadzona, może okazać się, że pozycjonowanie szerokie daje o wiele większe możliwości przyciągnięcia nowych klientów. Jest to także opcja dość zdecydowanie tańsza. Istnieje też możliwość, że na daną witrynę trafią osoby poszukujące konkretnych przedmiotów lub usług i wyszukujących je przy wykorzystaniu konkretnych, szczegółowych fraz kluczowych.

Założenia pozycjonowania standardowego i szerokiego są dość podobne i w obu przypadkach wykonuje się m.in analizę i optymalizację SEO danej strony www. Największą różnicą jest tu zdecydowanie ilość i kompleksowość fraz kluczowych.

Pozycjonowanie mobilne


Kolejnym rodzajem pozycjonowania, jakie z pewnością warto rozważyć, jest mobilne pozycjonowanie Poznań. Na co można liczyć, decydując się na taką usługę?

Polega ono przede wszystkim na przebudowaniu “szkieletu” strony w taki sposób, aby stała się ona bardziej responsywna dla użytkowników urządzeń mobilnych. Ponadto przyspieszane jest jej działanie na takich właśnie urządzeniach, a także przygotowywany jest odpowiedni układ treści. Wykonuje się je wtedy, gdy odpowiednie słowa kluczowe są już dobrane przy wykorzystaniu któregokolwiek z powyższych rodzajów pozycjonowań.

Wybrać pozycjonowanie mobilne warto zwłaszcza wtedy, gdy naszą grupą docelową są przede wszystkim użytkownicy urządzeń komórkowych. Można więc postawić na ten rodzaj pozycjonowania, gdy nasza oferta powiązana jest z urządzeniami mobilnymi, lub gdy targetem docelowym są osoby młode, często korzystające ze smartfonów, czy tabletów.