Pozycjonowanie sklepów internetowych — dlaczego jest niezbędne?

Dwudziesty pierwszy wiek to czas, w którym coraz większa część przedsiębiorców opiera swoje funkcjonowanie przede wszystkim na działalności w sieci. Takie działanie oznacza liczne korzyści, w tym na przykład dostęp do szerokiego grona odbiorców z całego kraju, a nawet za granicy. Trzeba jednak pamiętać, że konkurencja nie śpi, a rywalizacja właściwie w każdej branży jest bardzo silna. To właśnie dlatego należy korzystać z narzędzi marketingu internetowego. Do popularnych, a jednocześnie skutecznych rozwiązań w tym zakresie należy pozycjonowanie sklepów internetowych.

Pozycjonowanie strony w sieci — na czym to polega?

Pozycjonowanie witryny internetowej oznacza takie metody działania, które sprawiają, że witryna jest bardziej widoczna w internecie. Polegają one na takim przygotowaniu treści (contentu) z danej strony, by była ona lepiej oceniana przez algorytmy sztucznej inteligencji. Podczas gdy celem np. płatnych reklam Google Ads jest zachęcenie do odwiedzenia danej witryny, pozycjonowanie wykonuje się poprzez optymalizację wewnątrz strony.

Pozycjonowanie sklepów internetowych to działanie skuteczne, a jednocześnie względnie proste

Jakie treści można pozycjonować?

Generalnie zaleca się, by pozycjonowanie sklepu internetowego miało całościowy charakter. Z użyciem tej metody marketingu internetowego optymalizować takie treści jak na przykład:

  • opisy produktów i kategorii w sklepie internetowym. Niezwykle ważne jest, by — obok informacji technicznych oraz języka korzyści — umieszczać w opisach również frazy kluczowe (słowa kluczowe, czyli z ang. keywords). Dzięki temu rośnie prawdopodobieństwo, że użytkownik poszukujący danego produktu/usługi w sieci trafi na naszą platformę;
  • wpisy blogowe realizowane w ramach strategii content marketingowej. Najważniejszym celem marketingu treści jest wprawdzie przekazywanie wartościowej wiedzy oraz budowanie profesjonalnego wizerunku marki. Taki stan rzeczy nie zmienia jednak faktu, że nasycenie merytorycznych wpisów frazami korzystnymi z punktu widzenia pozycjonowania SEO dodatkowo zwiększa atrakcyjność platformy sklepu internetowego.

Pozycjonowanie sklepu internetowego – tu także można popełnić błędy

Pozycjonowanie sklepów internetowych to działanie skuteczne, a jednocześnie względnie proste (przynajmniej w podstawowym zakresie). Taki stan rzeczy nie oznacza jednak, że nie można popełnić szkolnych błędów; wręcz przeciwnie, praktyka pokazuje, że niepoprawne pozycjonowanie sklepu internetowego może przynieść efekt wręcz odwrotny.

Pozycjonowanie witryny internetowej oznacza takie metody działania, które sprawiają, że witryna jest bardziej widoczna w internecie

Do przykładowych błędów w tym zakresie należą takie działania jak między innymi:

  • przesycenie tekstu frazami kluczowymi. Podobnie jak w przypadku wielu innych kwestii, tu także obowiązuje zasada “co za dużo, to niezdrowo”. Dodawanie powtarzających się fraz kluczowych w co drugim zdaniu raczej obniży rating strony internetowej, gdyż zostanie to uznane przez algorytm za zbyt nachalne działanie,
  • pozycjonowanie lokalne, tj. stosowanie takich praktyk, które pozwolą na zwiększenie widoczności strony wśród użytkowników z danego terenu. O ile niewielki punkt stacjonarny powinien pozycjonować się przede wszystkim na miasto, w którym działa (zalecane są wówczas takie frazy w treści i nagłówkach jak np. “kosmetologia Płock”, “mechanik samochodowy Gdynia” czy “biuro rachunkowe” Kraków), to w przypadku sklepu internetowego sytuacja wygląda znacznie inaczej. Aby móc dotrzeć do szerokiego grona odbiorców, zaleca się pozycjonowanie z uwzględnieniem konkretnych produktów/usług (np. “księgowość dla spółek z o.o.”, “części zamienne do iPhone’ów” czy “oryginalne pady do konsol PS4”).

Co należy zrobić, by zwiększyć efektywność pozycjonowania sklepu internetowego? Aby uniknąć błędów, które mogą ograniczyć możliwości rozwojowe biznesu, warto skorzystać z agencji marketingowej. Pomoc profesjonalistów to nie tylko wyższa skuteczność, ale także — o czym nie wolno zapominać — także oszczędność czasu. Jest to ważne w przypadku przedsiębiorców, którzy mogą dzięki temu skupić się na innych istotnych aspektów dla swojego biznesu.